TECHNISHE INFO VAN THE LEGEND

 

Motor :                     Hdi 2.0 PSA opgeboord naar 87mm boring en 92mm slag

                                   Krukas uit een XUD11 2.1

                                   Drijfstangen en zuigers zijn in eigenhuis ontworpen en gemaakt

                                   Nokkenas uit veredeld staal in eigenhuis ontworpen en gemaakt

                                   Cilinderkop geflowd om het maximale eruit te halen

                                   8000rpm+ met 5-7bar inlaatdruk

 

Turbo :                      HX40-60billet-16.

                                   In de toekomst gaan we naar een HX50 met billet inlaat wiel

 

Intercooler:             een 2 traps koeler waarbij beide koelers hun eigen koelmiddel

                                   hebben in de vorm van water.

 

Koppeling :              Eigenbouw aluminium 10.5” met aluminium vliegwiel

 

Bellhousing:            10mm rondom gemaakt uit naadloze gecertificeerde buis.

                                   Bellhousing is voorzien van een aluminium deksel waaraan het

                                   druklagerhuis vast gebout zit.

 

Versnellingsbak:    reverser van slechts 4.2kg met prise-direct en een achterin erin

 

Achteras:                 Lada Niva met tandwielen als eindvertraging. Enigste team in Nederland

                                   die met concept rijdt.

 

Rolkooi:                    gecertificeerde CrMo buis.

 

Trekhaak:                Gecertificeerd Toolox 44 met een treksterkte van ruim 1400N/mm2